[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4774: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3891)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4776: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3891)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4777: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3891)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4778: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3891)
Bordeauxdog Forum • Toon onderwerp - Tymo dus....

Tymo dus....

Hier staan honden die op zoek zijn naar een nieuw huis.

Moderators: evelien, Bordeauxdogherplaatsing

Tymo dus....

Berichtdoor Sophie-Youri » 22 maart 2009 21:42

Hallo,

Ik lees hier dus net dit bericht op dit forum van Tymo, wel wij hebben Tymo.
Nu wil ik gewoon wel even kwijt dat Tymo heel mager was, en nog steeds moet verzwaren, hij leek echt verwaarloosd... maar dat ter zijde... :twisted:

De eerste 2weken hoorden we die mensen alle dagen en nu horen we er niks meer van.
Nu moeten wij wel toegeven dat wij een andere thuis voor Tymo zoeken want in tegenstelling van wat ze beweerden ( dat hij lief was voor kindjes...) is dit hier niet het geval, hij loopt ze gewoon omver en houd er helemaal geen rekening mee. Ons Inca is ook wel "lomp" maar Tymo is TE hevig voor onze kindjes, vooral voor het jongste. Wij kunnen ze dus niet beiden buiten laten lopen. En omdat Tymo echt wel een knuffelbeer is willen wij ook wel de tijd nemen om een nieuwe goede thuis voor hem te vinden, liefst zonder kleine kindjes.
Dus iemand met veel geduld en veel tijd ( hij houd immers van stevige wandelingen en voet/pootballen....) die onze grote lompe loebas een goede thuis kan geven...

Groetjes Sophie
Sophie-Youri
Komt net binnengevallen
Komt net binnengevallen

Re: Tymo dus....

Berichtdoor Aad » 23 maart 2009 09:21

Hoi....

Als de kinderen omver gelopen worden wil dat natuurlijk niet zeggen dat hij niet lief voor de kinderen zou zijn..... Misschien moet tymo ook weer even wennen aan zijn omgeving!

En ik begrijp uit je verhaal dat jullie een BD erbij willen die niet van stevige wandelingen hou?? ik moet je zeggen ik vind het heerlijk wandelen met de mannen en even lekker gek doen met een bal enz enz .... ze hebben nou eenmaal beweging nodig .... ik begrijp dat het moeilijk is hoor 2 honden en kleine kids dus misschien hebben jullie je daar wel op verkeken....

Want als ik het zo lees is Tymo een heerlijke knuffel met een goed karakter alleen erg lomp?
Aad
Elite Lid
Elite Lid

Berichtdoor beau06 » 23 maart 2009 10:14

Ben het helemaal met Aad eens hoor, dus als ik het goed begrijp wordt er nu weer een nu thuis voor Timo gezocht? Idd...beetje laten wenen en Timo en de kids wat bijsturen...hoe oud zijn je kinderen als ik vragen mag ? Maar idd...omver lopen is heel anders dan grommen en bijten en dat versta ik nl als niet lief voor kids. En ja.....wandelen hoort er nu eenmaal bij, kan er ook vollop van genieten (momenteel ff niet en dat doet mij heel veel zeer) Ik kan (en Beau niet minder) bv echt genieten van een miezerig buitje zo 's avonds laat...heerlijk langzaam kleddernat worden. Je dog helemaal zien genieten van de wandelingen en wat er allemaal buiten de tuin te beleven is. Echt genieten, maar je moet er wel de tijd voor vrij maken, iedere hond heeft zn eigen behoeftes, de een luiert de geheel de dag en de andere bd is lekker aktief. Jammer dat hij zo verwaarloosd is....en toch dit karakter toont...ok.. lomp maar dat zijn merendeel van de doggies wel.... probeer het eens bij te sturen en op te letten, zoals ik het begrijp is hij gek met kids maar moet er nog mee leren omgaan.
Succes ermee
beau06
Elite Lid
Elite Lid

Berichtdoor Natasja » 23 maart 2009 10:22

Hier worden de kids soms ook omver gelopen, zeker als we bezoek krijgen en de kinderen staan in de gang of als ze buiten wat horen en ze vliegen naar de achterdeur ja als dan 1 van de kinderen er loopt dan worden ze ook omver gelopen.
Dat heeft idd niks te maken met het niet lief zijn voor kinderen. Ik denk dat als je daar wat aandacht aan besteed dat het een stuk beter zal gaan, blijkbaar is tymo dat niet gewend.
Natasja
Elite Lid
Elite Lid

Berichtdoor Sophie-Youri » 23 maart 2009 16:52

Hey,

Eerst en vooral even antwoorden op dat wandelen en met ballen spelen... ik denk dat jullie eronder verstaan dat wij niet graag wandelen met hem...jawel hoor... maar niet met de kinderen erbij...
En het omver lopen is niet alleen hoor, hij gromt ook naar onze jongste dochter ( hebben één van 2 jaar en een van 5jaar). Aan de oudste kunnen we zeggen dat ze Tymo moet gerust laten maar onze jongste snapt dat helemaal nog niet. En hoe graag wij ook honden zien, de veiligheid van mijn kinderen primeert nog steeds. En hoe erg het ook is voor Tymo, voorlopig houden wij hem en de kinderen gescheiden.
Onze andere honden hebben wij van puppy af aan dus is dit makkelijker om ze te "vertrouwen" bij de kinderen...
En bij Tymo, ja ze hadden ons verzekerd dat hij met kleine klindjes overweg kon en het moest snel gaan voor die mensen want hij moest weg... wij hebben dus ook niet echt kennis kunnen maken met hem...

Groetjes sophie
Sophie-Youri
Komt net binnengevallen
Komt net binnengevallen

Berichtdoor gerda » 23 maart 2009 17:07

sophie ik snap soieso niet waarom je een herplaatser bij je kinderen plaatst,ik snap gewoon niet dat mensen zo'n risico nemen

mensen kunnen wel zeggen dat ze lief voor kinderen zijn,maar kunnen heel anders reageren op jou kinderen
elk kind is anders,elke hond is anders
en vind gewoon als je al een hond wilt nemen als je nog hele jonge kinderen hebt,naam dan een pup of wacht gewoon tot ze groter zijn

toen ik nog geen kids had d8 ik daar nooit zo over,maar nu zou ik nooit en te nimmer het grote risico nemen

ook voor de hond want nu gebeurd,dat de hond weer moet verhuizen daar word tymo ook niet gelukkig van
hoop dat je een goed huis voor hem vind en plaats hem zeker bij iemand met geen kinderen/of kinderwens
Afbeelding
gerda
Elite Lid
Elite Lid

Berichtdoor Sophie-Youri » 23 maart 2009 17:26

Sophie-Youri
Komt net binnengevallen
Komt net binnengevallen

Berichtdoor karinH » 23 maart 2009 18:06

Tja..ik heb zelf 2 herplaatsers,waarvan ik nu weet dat ze pas tussen 2 a 3maanden wennen..
BD's zijn idd vaak lomp,maar daarom toch niet minder lief!
hoelang hebben jullie Tym nu?

In ieder geval is het voor Tymo wel zielig dat ie nu weer wegmoet! Ik hoop dat jullie er uit komen,maar geef hem niet 123 op!
Voor altijd in mn hart..

Afbeelding

karinH
Elite Lid
Elite Lid

Berichtdoor max-en-max » 24 maart 2009 13:17

Jammer dat Tymo weer zal moeten verhuizen, hoe hou je ze nu dan gescheiden .. ik bedoel.. je kinderen en Tymo?

En van dat wandelen 'maar niet met de kinderen' erbij, snap ik ook niet zo goed.. Want wat is dan nu eigenlijk het probleem?

Al met al wel een trieste situatie dit.

Ben het buiten dat helemaal met Gerda eens.
Ik zou ook nooit een herplaatser in huis nemen als er kleine kinderen zijn.
Ik ben so wie so wel heel alert als het om kinderen gaat hoor, want ook al zijn die van ons (met name de jongste) nóg zo relaxed met kinderen.. ik zal ze nooit ook maar 1 sec alleen vertrouwen met bijvoorbeeld de kindjes van mijn zus (bijna 2 jr, en 4,5 jaar oud). Je weet maar nooit.. Het is een dier en daarmee niet altijd onvoorspelbaar, maar je kunt niet hun kop kijken wat ze 'denken' en ook die kids zijn tegenwoordig heel onbezonnen en snel.. Maar goed. Dat terzijde.
max-en-max

Berichtdoor Sophie-Youri » 24 maart 2009 20:57

Sophie-Youri
Komt net binnengevallen
Komt net binnengevallen

Berichtdoor Natasja » 24 maart 2009 21:00

Misschien als je in het eerste bericht al had gezet dat hij ook gromt naar de kinderen wordt er denk wel anders gekeken maar dat las ik pas later en het is niet aanvallen jammer dat je dat zo ziet. Met een hoop geduld kom je een heel eind met een BD maar je moet er wel tijd in willen steken.
Natasja
Elite Lid
Elite Lid

Berichtdoor Sophie-Youri » 24 maart 2009 21:04

Het is niet onze eerste BD dus ik weet dat ik er geduld mee moet hebben.

ik had het al geschreven ook dat we onze tijd nemen om er een nieuwe baas voor te zoeken, en wie weet spreek ik er volgende maand volledig anders over.
Sophie-Youri
Komt net binnengevallen
Komt net binnengevallen

Berichtdoor martinvb » 25 maart 2009 02:05

hoi sorry hoor maar ik begrijp niet dat je dan aan die hond bent begonnen je hebt hem nog geen maand en nu al opgeven??? De keuze om een hond te nemen of dat nou een pup of een herplaatser is maak je toch voor het leven? En helemaal een herplaatser dan is het toch de bedoeling om hem eindelijk een leuke toekomst te geven? Ik heb zelf ook een bd uit het asiel en hij is door zijn vorige baasje echt niet goed behandeld aan zijn gedrag was duidelijk te merken dat hij echt is geslagen hij schrikt overal van het is gewoon zielig. Maar nu zie ik hem echt heel erg hard vooruit gaan hij is heel erg gehecht aan me en gaat steeds makkelijker naar vreemden toe terwijl hij in het begin absoluut niet bij een vreemde in de buurt wou komen. Geduld is het belangrijkste wat je je hond moet gunnen zeker als je hem als herplaatser hebt. Je weet toch nooit wat hij bij zijn vorige thuis heeft mee gemaakt? En zorg gewoon dat je altijd bij hem bent als hij bij je kleine is voor de hond is het zeker ook nog wennen en zal je hem zeker nog wel even moeten bijsturen wat jullie regels zijn maar als hij eenmaal zijn plekje bij jullie heeft gevonden denk ik dat je hem niet weer herkent. ik hoop dat je er nog eens over nadenkt en hem nog een echte kans geeft. tijd en geduld geduld geduld. heel veel succes met Tymo :wink:

Uploaded with
martinvb
Senior Lid
Senior Lid

Berichtdoor gerda » 25 maart 2009 07:12

alhoewel ik helemaal niet voor ben om zomaar je hond weg te doen
maar het gaat hier wle om haar kinderen hoor,het gaat niet om hond hond die niet samen kunnen
maar je eigen vlees en bloed,die hoe jammer voor de hond ook voor gaan op je kinderen

oke ik vind dat sophie beter had moeten nadenken maar dat is in deze niet gebeurd helaas
ook zalz e hier van leren ,en denk ook zeker dat ze het beste metd e hond voor heeft,anders had ze niet de moeite genomen om hier te komen

en ik vind het al altijd op letten bij 2 honden die lief voor sem zijn
laat staan hoe je moet opletten bij een hond die je niet vertrouwd bij je kinderen,een beet gaat zo snel daar kun je nooit op reageren
Afbeelding
gerda
Elite Lid
Elite Lid

Berichtdoor Elvira en Leandros » 25 maart 2009 08:08

ik sluit me voledig aan bij gerda
Afbeelding
Groetjes Elvira, Leandros, Tygo, Ike en een poot van Xena.

Elvira en Leandros
Elite Lid
Elite Lid

Volgende

Keer terug naar Herplaatsing